Дом

Системи за контрол на достъпа за училища – пълният наръчник

Тъй като сигурността в училищата все повече се превръща в основен проблем за заинтересованите страни в образователния сектор, се търсят все повече мерки за защита на учениците и преподавателите. Училищата са постигнали успех в контрола на достъпа до помещенията по време на учебните занятия. Всъщност над 95 % от училищата в САЩ прилагат тази практика.

Съществуват редица начини за контрол на достъпа до училището, като се използват няколко технологични метода. Три популярни инструмента за контрол на достъпа са:

  1. Системи за сигурност на достъпа (електронни ключалки)
  2. Системи за управление на посетителите (идентификационни баджове)
  3. Вестибюли (или киоски)

Могат ли тези мерки за сигурност да се приложат във вашето училище? В тази статия ще обсъдим подробно тези три варианта, включително техните характеристики, разходи, предимства и недостатъци.

Системи за сигурност на достъпа

Поради бързото развитие на технологиите системите за достъп, включително електронните ключалки, стават все по-сигурни система за достъп до сигурност електронна карта за врата. Използвайки технологията IoT и изкуствения интелект, тези системи могат да свържат дигитално различни видове брави за врати в един високотехнологичен инструмент за сигурност в цялото училище.

Съществуват различни видове електронни ключалки, като например електронни клавиатури, биометрични системи и смарт карти.

  • Електронните клавиатури изискват човек да въведе определен код, за да получи достъп до сградата.
  • Биометричните системи изискват пръстови отпечатъци за разпознаване на лицата, на които е разрешен достъп до дадени помещения.
  • Смарт картите, от друга страна, се размахват, за да се отключат вратите за сигурност и да се получи достъп до сградата.

Някои компании могат също така да модифицират съществуващи физически брави за врати, за да бъдат управлявани електронно. Например, някои системи имат възможност да заключват и отключват стандартни врати с предпазна решетка само с натискането на един бутон.

И така, при нарастващия брой възможности в индустрията, как да разберете кои от тях са подходящи за вашето училище? По-долу са изброени няколко ключови точки, които трябва да имате предвид, когато вземате решение за система за достъп.

Проучете характеристиките на ключалките

Лесно е за училищните администратори да се фокусират върху най-евтините опции, особено ако разполагат с ограничен бюджет. Но в зависимост от характеристиките на ключалките може да си струва да похарчите малко повече, за да получите надеждна система, която работи специално за вашите училища.

Някои въпроси, които трябва да обмислите, са: Колко сигурна е тя? Оправдават ли характеристиките на ключалката евентуалните допълнителни разходи? Може ли да се интегрира със системата за сигурност, която училището вече използва? Колко е лесна за работа, включително за децата?

Помислете за система с отдалечен достъп

Хасково инструменти и мерки за сигурност – www.besafe.netving дистанционен достъп до ключалките на вратите ще даде възможност на персонала по сигурността да реагира по-бързо при спешни случаи. Различните системи за сигурност с достъп разполагат с тази функция. С едно щракване на мишката или натискане на бутон може да се заключат едновременно произволен брой врати.

Когато се използват в комбинация с охранителни камери, те могат лесно да наблюдават движението на посетителите в и извън сградата и не е необходимо да застрашават живота си в случай на нападение. Също така ще бъде важно служителите, които реагират на първа помощ, да имат достъп до училището в случай на извънредна ситуация, поради което е необходимо дистанционно управление на ключалките.

Уверете се, че ключалките не възпрепятстват безопасното излизане

Добрите ключалки за врати са предназначени да държат нежеланите гости навън, а не да задържат хората вътре. По-скоро учениците и преподавателите трябва да могат бързо да напуснат сградата в случай на извънредна ситуация, например пожар. Ключалка, която не позволява на обитателите да напуснат помещението, е нарушение на противопожарните правила и може да доведе до катастрофален резултат. Затова те трябва да позволяват активиране отвътре.

Федералната комисия за училищна безопасност препоръчва „укрепване на класната стая“. Това включва наличието на някакъв вид заключване на всяка отделна врата на класната стая. Учителите и другите членове на екипа трябва да могат да задействат ключалките на тези врати в случай на криза, дори ако е разрешено дистанционно активиране.

Като имаме предвид горепосочените фактори, можем да започнем да добиваме по-ясна представа за вида система, която би отговаряла на нуждите на нашето училище. Разбира се, при всяка система за сигурност винаги има предимства и недостатъци.

Предимства на охранителните системи за достъп

Подобрено управление на точките за достъп
За училищата, които имат множество точки за достъп, ефективното управление на всички тях се превръща в кошмар. Често те се сблъскват с недостиг на персонал по сигурността, който трябва да съсредоточи вниманието си върху зони, които се считат за високорискови. Това оставя останалите точки за достъп отворени и уязвими за опасности.

Вместо това една система за достъп може автоматично да съобщава в реално време на службите за сигурност за всякакви нарушения или други проблеми, което им позволява да реагират бързо. Освен това електронните брави за сигурност премахват необходимостта от гигантски пръстени с ключове за различните врати. Вместо това училищата могат да разполагат със система за „цифрови ключодържатели“.

Независимо дали се използват кодове, биометрични данни или смарт карти, ще има един-единствен метод за достъп до различни зони в училището. Освен това системите за достъп позволяват адаптиране на достъпа в зависимост от предназначението му.

Например членовете на персонала, които не трябва да имат достъп до килера за поддръжка, няма да имат разрешен достъп, докато персоналът по поддръжката може да няма достъп до учителската стая. Това ще даде възможност на училището и неговия персонал по сигурността да рационализират дейностите за по-лесно наблюдение на сигурността.

Те могат да бъдат интегрирани с други системи, за да се увеличи предупреждението за опасност за сигурността

Чрез комбинирането на електронните брави с други системи сигурността на училището значително се повишава.

Например, те могат да се използват в комбинация с камери за сигурност за ефективно наблюдение на всички точки за достъп и за адекватна реакция при възникване на ситуации. Това ще намали вероятността нарушителите да се промъкнат в училищните помещения незабелязано, докато не стане твърде късно. Времето за реакция ще бъде значително намалено и атаките могат да бъдат предотвратени, преди да са се случили.

Някои ключалки за сигурност са снабдени с динамично картографиране – функция, която изпраща сигнал до охраната от нарушената точка за достъп. Конкретното местоположение се предава на охраната, което улеснява своевременното справяне с инцидентите или дори предупреждава органите на реда с едно натискане на бутон.

Електронните ключалки могат да бъдат програмирани така, че всеки неоторизиран опит за влизане в сградата да задейства автоматично блокиране на училищните помещения. Освен това автоматично ще бъде изпратено предупреждение до училищния охранителен персонал и до местните власти.

Лесно даване и отмяна на достъп на членовете

От време на време учениците и членовете на персонала напускат училището по различни причини. Въпреки че обикновено се работи за това те да върнат цялото притежавано от тях училищно имущество, включително ключовете, някои все пак успяват да запазят притежанието му. Други дори могат да направят копия на ключовете, преди да върнат оригиналите в училището.

Това представлява огромен риск за сигурността. Със системите за контрол на достъпа обаче училището няма да се притеснява за членове, които напускат за постоянно. Техните кодове или карти за достъп просто се премахват от системата и те няма да могат да получат достъп, дори ако запазят своите смарт карти и пароли.

Също така е лесно да се предоставят кодове за достъп на нови членове, които се присъединяват към училището. Техните биометрични данни могат да бъдат въведени в системата или просто да им се даде карта или парола за достъп. На училището няма да се налага да се притеснява за създаването на копия на ключовете.

Лесно е да се следи движението на посетителите в рамките на училищната сградасигурност за достъп електронни ключалки училище
Тъй като посетителите в училището ще влизат само с помощта на лице с проверен достъп, става лесно да се контролира и следи тяхното движение. Това ще даде възможност на екипа по сигурността да реагира на подозрителни действия от страна на посетителите по подходящ и навременен начин.

Недостатъци на входните системи

Поверителност за учениците и персонала

Когато всяка точка за достъп до училищните помещения се следи, тогава учениците и преподавателите могат да почувстват, че личното им пространство е нарушено. Освен това биометричните данни се съхраняват в база данни, която може да бъде хакната и личните данни на членовете на училището да бъдат откраднати. Това може да представлява голяма заплаха за личната сигурност на учениците и членовете на персонала. Изгубените смарт карти също могат да доведат до кражба на самоличност, ако попаднат в неподходящи ръце.

Разходи

Цената на внедряването на системи за сигурност на достъпа не е малка. Държавните училища, които и без това се борят с ограничени бюджети за основни учебни изисквания, може да се окажат затруднени да покрият разходите за внедряване на системи от висок клас. Разходите за внедряване и поддържане на системите за достъп за сигурност, без помощта на държавни субсидии, могат да представляват предизвикателство за много обществени училищни системи.

В момента проучваме за статия, която определя най-подходящите правителствени субсидии за училищни системи за сигурност, и ще я публикуваме в близко бъдеще. Моля, не забравяйте да се абонирате за нашия блог, за да получавате полезни статии веднага щом станат достъпни.

Има вероятност учениците да забравят своите пароли или карти

Децата и тийнейджърите все още се учат да развиват организационни умения. По този начин е вероятно те лесно да забравят своите кодове за достъп или карти. Това може да доведе до блокиране на достъпа им до помещенията, докато не си спомнят кодовете за достъп или докато не им бъдат предоставени заместващи. Това ще бъде свързано с разходи за училището и/или семейството на ученика.

Увеличаване на случаите на фалшиви аларми

Тъй като повечето системи за достъп са настроени да задействат автоматично аларми в случай на неоторизиран достъп, може да се увеличи броят на фалшивите аларми, особено когато учениците забравят или изгубят своите карти за достъп. Някои ученици могат да се опитат да намерят алтернативни начини за достъп до съоръженията, вместо да алармират властите за изгубената си карта. Местните власти могат да загубят времето и ресурсите си, за да реагират на фалшиви аларми.

Труден период за училищните доставчици и обслужващи звена

Тъй като достъпът е разрешен само за проверен персонал, доставчиците и другите доставчици на услуги (като водопроводчици или електротехници) може да се затруднят да си проправят път из училището, за да извършват доставки. Те ще трябва да разчитат на помощта на вътрешен човек, за да могат да вършат ефективно работата си. Това може да им коства време, тъй като ще трябва да чакат някой от служителите на училището да освободи графика си за тях.

Системи за управление на посетителите

управление на точките за достъпМалко са нещата, които могат да ни накарат да се разкрещим толкова, колкото снимките на самите нас в неудобните ни тийнейджърски години. Училищните идентификационни карти пресъздават по прекрасен начин тази достойна за съжаление снимка във времето.

Но училищните лични карти могат да направят много повече, отколкото да ни смущават. Те могат да се използват за значително повишаване на сигурността на училището като част от системата за управление на посетителите.

Училищните идентификационни карти могат да се използват ефективно по следните начини:

  • Определете дали хората, които имат достъп до училищните помещения, са ученици, служители или посетители.
  • Съхранявайте жизненоважна информация за учениците, като например информация за контакт при спешни случаи, лекарства и алергии.
  • Елиминирайте нуждата от пари в брой при извършване на транзакции с ученици, като например програми за обяд.
  • Проследяване на присъствието на учениците в клас и участието им в извънкласни дейности.
  • Управление на библиотечните ресурси.
  • Проверявайте достъпа до училищните ресурси.

Като имаме предвид тези приложения, нека разгледаме някои примери за стойността на училищните идентификатори.

Подобрява контрола на достъпа до училището

Училищните идентификатори могат да помогнат на охраната и училищната администрация лесно да идентифицират активните ученици, особено ако училището няма политика за униформи. Освен това е лесно да се идентифицират и ефективно да се справят с нарушителите.

Училищните идентификатори могат да се използват и като електронни карти за достъп, които могат да се използват само от оторизираните лица. Което означава, че само тези, които притежават идентификационните карти, ще могат да влизат в помещенията. Задържането на хората с лоши намерения навън е сериозен стимул за ограничаване на възможността за инциденти с насилие в училищата.

Идентификационните карти могат да се използват и като начин за контрол на вътрешния достъп до училищните съоръжения. Това включва съблекалните, аудиториите, кафенетата и библиотеката. В резултат на това е по-лесно да се контролира движението на посетителите в рамките на училищните помещения.

Помага на учениците лесно да разпознават персонала и другите лица

Наличието на идентификационни баджове с имената на учениците ще им помогне да се опознаят и да укрепят приятелствата си. Но по-важно е учениците да могат да идентифицират училищния персонал и преподавателите. Това подобрява безопасността в училището, тъй като учениците могат лесно да посочат правилния човек, към когото да се обърнат в случай на спешност.

В такива случаи няма да се губи време за продължителни процеси на идентификация, тъй като значките за сигурност посочват името и ролята на всеки член на персонала. Освен това баджовете за сигурност на персонала са полезни, когато помагат на новите ученици да се запознаят с членовете на персонала и лесно да се адаптират към новата си среда.

Отчет за всеки в рамките на училищните помещения

Без значение колко малко са учениците и членовете на персонала, за служителите по сигурността винаги е трудно да ги различат, тъй като от време на време към институцията се присъединяват нови членове. Освен това в училищата ежедневно има посетители по една или друга причина.

Системата за управление на посетителите ще даде възможност на персонала по сигурността да следи всички на територията на училището и лесно да проследява посетителите, включително кога идват в училището и кога го напускат. Това ще позволи да се предприемат подходящи действия при възникване на проблеми.

Оптимизиране на ежедневните операции в училището

Училищните идентификатори могат да се използват за оптимизиране на ежедневните операции, като например посещаване на класове, опашки за обяд, освобождаване на книги в библиотеката и дори извънкласни дейности.

Вместо да се налага да се попълват ежедневни списъци, учениците могат лесно да прокарат своите училищни идентификатори на входа на училището или на входа на всеки клас и присъствието се следи по електронен път. Същата система може да се използва за освобождаване на книги от библиотеката и за достъп до съоръжения като физкултурния салон и закритите игрища.

Проследяване на изгубени ученици

Децата, особено тези в началните училища от предучилищна възраст, понякога могат да се заблудят и да се изгубят. Имало е и случаи на изчезване на по-големи ученици.

Училищните идентификатори ще позволят на общността лесно да разбере откъде са учениците и ще помогнат за повторното им намиране в училището и при семействата им. На гърба на личните карти трябва да има и информация за контакт при спешни случаи, така че при нужда да може лесно да се осъществи връзка с училището и властите.

Улеснете идентифицирането на учениците със специални нужди

Тъй като жизненоважната информация, като например лекарства и алергии, може лесно да бъде включена в ученическите идентификационни карти, за училищната администрация е много лесно да идентифицира своите ученици със специални нужди и да ги обслужва ефективно. Това е от ключово значение, за да се избегне саботирането на безопасността на учениците, които имат специални хранителни нужди и алергии.

Подобна информация става полезна и при справяне с извънредни ситуации в училището. Някои системи могат да се свържат с идентификационните баджове и техните бази данни, така че информацията за лекарства, алергии и т.н. да бъде изпращана на службите за бързо реагиране в реално време.

Потенциални опасности от системата за идентификационни знаци

Не всички са за въвеждането на система за лични карти в държавните училища. Критиците твърдят, че това е популистка стъпка, която ще създаде повече проблеми, отколкото ще реши. Някои от причините, поради които те се противопоставят на идеята, включват:

Тя излага учениците на опасност извън училището

Макар да насърчават сигурността и безопасността на територията на училището, личните карти могат да бъдат контрапродуктивни извън него.

Недобросъвестни елементи, като например изключени ученици, биха могли лесно да идентифицират активните ученици и те биха могли да станат жертви на целенасочени атаки, след като излязат от училищните врати. Освен това учениците от видни местни семейства могат да бъдат идентифицирани с цел отвличане.

Намеса в личния живот

Идентификационни знаци за плахи интровертни ученициВ едно училище има различни ученици, които имат различни характери. Някои от тях са екстроверти и нямат нищо против да бъдат познати на всички в училището. Други са интроверти и просто искат да учат и да се приберат вкъщи вечерта.

Училищните идентификатори могат да нарушат личното пространство на интровертните ученици, които просто искат да не се показват в училище. Някои електронни идентификатори са снабдени и с устройства за проследяване, които следят движението на всеки ученик. Това се счита от някои хора за явна намеса в личния живот.

Това е допълнителен разход за родителите

Дори ако първоначалните разходи по въвеждането на системата за идентификация се поемат от училището или правителството, някои училища могат да изискват от родителите да плащат за подмяната на изгубени или износени училищни идентификатори. Тези разходи могат да бъдат високи за родителите, които не са финансово привилегировани, особено ако идентификаторите са електронни.

Документите за самоличност могат да предизвикат чувство за незначителност сред учениците

Колкото повече членовете на училищната общност си взаимодействат, толкова по-познати стават едни с други. С течение на времето те успяват да запомнят лицата и имената на хората, с които редовно общуват. Системата от идентификационни карти ще премахне необходимостта от запомняне на имена, тъй като ще е необходимо само да се погледне значката за сигурност.

Учениците могат да се почувстват незначителни, ако някой, особено член на персонала, с когото редовно са общували, трябва да погледне личната им карта, за да запомни името им.

Документите за самоличност биха могли да представляват слаби оправдания за наказания

Вместо да бъдат оставени да се съсредоточат върху обучението си, учениците, които не носят със себе си личните си карти, могат да бъдат подложени на ненужни наказания.

Те могат да бъдат лишени от достъп до училищните помещения, което ще попречи на обучението им. Учениците също така лесно могат да бъдат наказани за това, че не показват правилно пропуските си или ги прибират в чантите или джобовете си.

Те могат да създадат ненужни неудобства

Ако детето ви забрави ученическата си карта вкъщи, ще трябва да отмените графика си, за да му я донесете в училище, или то рискува да пропусне цял учебен ден.

Това може да бъде наистина неудобно дори за родителите, които си стоят вкъщи. А сега си представете, че трябва да преодолеете задръстванията, за да бързате за вкъщи, след това за училище, за да предадете личната карта, а после отново за работа.

Училищните идентификационни знаци са лесна стъпка към повишаване на сигурността

Училищните идентификационни баджове са нещо повече от физическо доказателство за нашите неудобни тийнейджърски години. Въвеждането на системата за лични карти означава лесно идентифициране на учениците, контрол на достъпа до сградата и повишаване на ефективността на реакцията при спешни случаи.

Освен това системата за идентификационни баджове може да се превърне в още едно разширение за интегрирани с приложения програми за сигурност, базирани на интернет на нещата. За училищата, които искат да подобрят своята безопасност и сигурност, идентификационните баджове са инструмент, който трябва да се обмисли.

Системите за управление на посетителите могат да отидат отвъд електронните ключалки и идентификационните баджове. Охранителните преддверия добавят още едно ниво на сигурен и контролиран достъп до училищата.

Преддверия за сигурност и киоски

Съществуват няколко вида киоски за сигурност, вариращи от обикновена система за регистрация в главния офис на училището до сглобяеми входни преддверия.

Цифров киоск в главния офис

регистрация в киоск за сигурностСамо наличието на цифров киоск в главния офис, където потенциалните посетители и доброволци трябва да се регистрират, е стъпка напред в сравнение с остарелите хартиени листове за регистрация.

Редица цифрови системи могат да се свържат с регистрите на сексуалните престъпници, така че ако някой регистриран сексуален престъпник се опита да се регистрира в училището, да получи известие, че не трябва да бъде допускан.

И обратното, може да има случаи, в които разведен родител, който не е законен настойник на ученик, може да се опита да получи достъп до училището и до детето си. В цифровата система ще бъдат записани законните настойници на всеки ученик, което ще гарантира сигурността на учениците.

Чрез наличието на система, която изисква всички посетители или доброволци да бъдат регистрирани, може значително да се намали рискът потенциално опасни лица да имат достъп до децата. При това положение е изключително важно персоналът, който отговаря за проверката на хората, да разбира как работи технологията и да я използва правилно. Без подходящо обучение потенциалните ползи от цифровия киоск се губят.

Отделна проверка за сигурност

Отделна проверка за сигурност в близост до входа може да бъде изключително полезна. Тя може да бъде обслужвана от служител на училищната охрана, който е подготвен да се справи с всяка възможна конфронтация, която може да възникне, ако потенциален посетител или доброволец бъде информиран, че не е получил разрешение да влезе в училището поради една или друга причина.

Наличието на такава система за регистрация в училището, но на собствено защитено място, също така помага да се предотврати създаването на „сцена“, ако евентуално отхвърленият посетител започне да протестира шумно или да спори по друг начин. За учениците и служителите в близост до регистрацията в главния офис може да е неприятно да станат свидетели на това.

Сглобяемо входно преддверие

Преддверие на система за достъп за сигурностКакто показва името, това е миниатюрна структура, която стои самостоятелно пред училището или точно пред входа като своеобразна буферна зона. След това посетителите и доброволците се регистрират с помощта на устройство за проверка или на служител по сигурността на училището, който обслужва вестибюла.

Тези сглобяеми входни преддверия вероятно предлагат една от най-добрите възможни защити за училището, тъй като могат да попречат на потенциално опасен посетител изобщо да влезе в сградата.

Въпреки това те могат да бъдат по-скъпи поради разходите, свързани с изграждането им и (ако е необходимо в определени климатични условия) предпазването им от прекалено висока температура, студ или влага (за да не се повреди излишната влага в електрониката).

Турникет

училища за сигурност на достъпа турникетДруг вариант за контрол на достъпа в преддверието е надеждният турникет. Те се използват навсякъде – от търговски центрове и магазини за хранителни стоки до спортни стадиони, метро и летища.

Те имат двойна цел: 1) да действат като своеобразна бариера, затрудняваща нарушителите да заобиколят охраната, и 2) да служат като гише за карти за достъп.

Докато някои други преддверия или киоски могат да се използват за посетители, турникетите могат да позволят на учениците и преподавателите бърз, но сигурен достъп до училището. Те просто прокарват картата си за достъп или идентификационната си значка, турникетът се отключва и те продължават напред. Турникетът всъщност е един от инструментите за сигурност, препоръчани от Федералната комисия по училищна безопасност и Министерството на вътрешната сигурност.

Ресурси за киоски за сигурност в училище

Ако дадено училище желае да внедри своя собствена система за управление на посетителите (от какъвто и да е вид), има редица ресурси, които са популярни и високо ценени за своите услуги.

Lobbyguard

Lobbyguard е популярна система за управление на посетителите, която често се използва в училищни сгради. Тя може незабавно да провери всички свързани регистри на сексуални престъпници, за да се увери, че гостите не представляват риск за безопасността, и предлага проследяване на доброволци и посетители със запис, който може да бъде достъпен от всяко устройство с достъп до интернет (и акаунт).

Могат да се въведат и ключови маркери за чести посетители, така че доброволците, които често са в училището, да могат да се регистрират лесно, вместо винаги да се налага да участват в обширна регистрация, въпреки че е известно, че имат право да бъдат в училището.

Охранител на училищната врата

School Gate Guardian предлага система за бърза регистрация, която може да се свърже с регистрите на сексуалните престъпници, както и персонализирани списъци на посетители, които не се допускат или се допускат само в определени часове. Освен това School Gate Guardian има функция, при която посетителите и доброволците, на които е разрешено влизане, могат да имат идентификационен документ с изтичащ срок.

Ако те останат след определено време, системата уведомява училището, така че лицето да бъде информирано, че е време да напусне. Както и при Lobbyguard, School Gate Guardian може да осигури ключодържатели за чести посетители, за да се проследяват тези, които често работят като доброволци, като същевременно се спестява време, за да не се налага те винаги да се регистрират подробно.

Следващи стъпки за училищна сигурност

Безопасност на учениците Сигурност Достъп В своето заключително обобщение Федералната комисия по училищна безопасност призова училищните райони да се запознаят с най-новите технологии за сигурност и да ги прилагат, където е възможно. Няма съмнение по въпроса: Усъвършенстваните системи за достъп повишават безопасността и сигурността на училищата.

Макар че невинаги са най-евтиният вариант, те са едни от най-ефективните инструменти за сигурност. Хубавото на използването на високотехнологични мерки за сигурност е, че те почти винаги могат да бъдат свързани с други инструменти.

Охранителните камери, електронните ключалки, училищните идентификационни знаци, вестибюлите и турникетите могат да бъдат програмирани да работят заедно, създавайки виртуална защитна мрежа над училището.

В днешния хаотичен свят се нуждаем от силни, ефективни и надеждни мерки за сигурност. Мерки за сигурност, които използват най-добрите налични технологии и ги използват за нашите деца.

Related posts

6 съвета, с които за нула време ще се справите с водопровода

admin

Топ 10 ВиК съвети и трикове за собствениците на жилища

admin

8 причини вашият бизнес да инсталира система за контрол на достъпа

admin

Защо да инсталирате дървен навес в двора си?

admin

5 важни съвета за лятна ВиК подготовка

admin

Циклене на паркет: как да извлечете максимума от вашата шлайфмашина

admin

Leave a Comment